مدیرکل حریم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران درخصوص تخریب طبقات اضافی ساختمان علاءالدین گفت: حکم کمیسیون ماده۱۰۰ و دیوان عدالت اداری درخصوص تخلف ساختمان علاءالدین، تخریب طبقه اضافی بوده و ‌باید اجرا شود و قیاس آن با مسئله شهرک موسوم به زیتون صحیح نیست.

شهرک زیتون

حسين خانلري در پاسخ به اظهارات معاون فرمانداري تهران در ارتباط با تخريب تخلفات ساختمان علاءالدين و مقايسه آن با شهرك زيتون در اراضي سرخه حصار گفت: با توجه به اينكه اخذ حكم ماده 100و تخريب طبقه اضافه بر پروانه صادره در ساختمان علاء‌الدين كاملا منطبق بر قوانين شهرداري و حكم ديوان عدالت اداري است، مقايسه ساختماني كه براساس پروانه صادره از سوي شهرداري احداث شده و تخريب بناي اضافه احداث شده آن نيز مستند بر احكام قانوني در جريان است با موضوع اراضي شهرك زيتون كه خارج از محدوده مصوب شهر و در اراضي ملي و كمربند سبز شهر قرار دارد، صحيح نيست. به گفته وي در تمام اسناد فرادست شهرداري اين اراضي فاقد كاربري بوده و براساس قوانين جهادكشاورزي، منابع طبيعي، محيط‌زيست و ساير دستگاه‌هاي مرتبط نيز غيرقابل بهره‌برداري مسكوني است قياس مع‌الفارق بوده و اين دو موضوع از 2طيف متفاوت و غيرقابل مقايسه هستند. وي افزود: در سنوات گذشته وزارت جهادكشاورزي 240 هكتار از اراضي ملي سرخه حصار پلاك‌4481 كه سند آن به نام سرجنگلداري كل استان تهران صادر شده بود را به تعداد 4200 نفر از كاركنان خود و ساير دستگاه‌ها واگذار كرد و اسناد آن نيز به‌طور قانوني تنظيم شد.

خانلري تأكيد كرد: شهرداري تهران حسب وظايف قانوني خود درخصوص ممنوعيت هرگونه ساخت‌وساز و صدور پروانه در حريم شهر تنها سازماني است كه از صدور پروانه ساخت براي مالكين شهرك زيتون خودداري كرده است، ولي متأسفانه ساير دستگاه‌هاي متولي اراضي موصوف، به تكاليف قانوني خود عمل نكرده و در راستاي حفظ اراضي ملي و منابع طبيعي و كمربند سبز شهر اقدام خاصي انجام نداده‌اند. مديركل حريم شهرداري تهران همچنين افزود: در سال1385 براساس فرامين مقام معظم‌رهبري درخصوص تعيين تكليف تعاوني‌هاي مسكن واقع در حريم شمال و شمال شرق تهران دولت مكلف به مشخص كردن وضعيت مالكين شد و همچنين هيأت دولت براساس مصوبه 38057-93/م/5067مورخ 93/12/05 وزارت راه و شهرسازي را موظف به بررسي و واگذاري معوض به مالكين كرده كه تاكنون اين امر محقق نشده است و در حال حاضر نيز تا زمان مرتفع‌شدن مشكل به‌وجود آمده و حل و فصل موضوع و انجام واگذاري زمين معوض به مالكين، شهرداري تهران با اقتدار به وظايف محوله خود مبني بر جلوگيري از هرگونه احداث بنا و محصور كردن اراضي و ديواركشي عمل كرده است. مديركل حريم معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران در پايان خاطرنشان كرد كه اخيرا عده‌اي سودجو و فرصت‌طلب در زمان‌هاي خاص مانند تعطيلات رسمي، انتخابات، ايام سوگواري مذهبي و... اقدام به ديواركشي اراضي مذكور در شهرك زيتون كرده‌اند كه شهرداري تهران ضمن جلوگيري از هرگونه ساخت و ساز با هماهنگي و اخذ مجوز قضايي لازم از مراجع ذيربط، همچنان در انتظار صدور مصوبه شوراي تأمين است تا نسبت به تخريب مستحدثات غيرقانوني اقدام كند.

کد خبر 350511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha